Centrul de Fapte Bune

Sprijină faptele bune din comunitatea ta!

Ce este Centrul de Fapte Bune?

Centrul de Fapte Bune a luat viață pornind de la consultări cu tinerii liceeni din Turda și Câmpia Turzii: Tinerii vor participa la ore de mentorat în cadrul cărora vor dobândi hard skill-uri precum design grafic și creare bază de date CRM.
Mai mult, tinerii vor dobândi cunoştinţe specifice în ceea ce priveşte realizarea unei campanii de fundraising şi management financiar al proiectelor iar comunitatea locală va beneficia de mai multe proiecte de impact şi inovative realizate de tineri.
🇪🇺 Proiectul “Consiliul Tinerilor Turda” este finanțat prin programul Corpul European de Solidaritate al Uniunii Europene.

Campanii de fundraising

1.

În luna August s-a realizat o campanie de fundraising locală, în care au fost abordate căteva societăți care să sponsorizeze inițiativele și proiectele civice ale tinerilor.

2.

În luna Septembrie s-a realizat cea de-a doua campanie de fundraising, campanie în care s-au abordat mai multe societăți. Scopul acestei campanii a fost adunarea unor donații care vor acoperi parțial realizarea unui eveniment cultural pentru tinerii care se implică activ în comunitate și contribuie la bunăstarea acesteia.

3.

Inițiativa de fundraising a constat într-o strângere de fonduri cu organizată cu ocazia sărbătorii de Halloween. Mai exact, activitatea s-a desfășurat sub forma unui quizz horror cu tematica folclorului românesc, tinerii care au participat se au socializat și au lucrat în echipă, s-au vizionat câteva filmulețe despre entități fabuloase din folclor, precum iele și strigoi, au existat jocuri mici interactive, iar la final quizz-ul. Toți tinerii care au participat au achitat o taxă de participare la intrarea evenimentului. Banii adunați vor fi investiți în viitoarele inițiative.

Activități

Iunie

Activitatea a constat în lansarea proiectului ”Centrului de Fapte Bune”. S-a organizat o festivitate de deschidere destinată tuturor tinerilor liceeni din Turda și Câmpia Turzii.
Tinerii au trecut printr-un proces de selecție minuțios, rămași mai apoi doar tinerii care își doresc cu adevărat să se implice.
S-a realizat planificarea viitoarelor activități de fundraising. Această activitate a fost urmată urmată de un eveniment social în care participanții s-au cunoscut și au socializat.
Astfel că, participanții au înțeles despre ce e vorba în proiect și în ce constă toată activitatea de fundraising, cum se face o campanie de fundraising eficientă și cum să atragă resurse pentru inițiativele lor.

Iulie

Activitatea a avut la bază instruirea tinerilor participanți cu privire la elemente teoretice de bază în domeniul strângerii de fonduri.
S-a realizat un workshop susținut de un expert din echipa de proiect în domeniul fundraisingului. Acesta le va prezenta tinerilor ce este o campanie de fundraising, care sunt elementele de care ar trebui să se țină cont care sunt riscurile pe care tinerii le pot întâmpina atunci când implementează o astfel de campanie.
Câteva dintre skill-urile pe care și le vor forma tinerii în urma activității sunt: persuasiune, comunicare, creare baza de date CRM.
Activitatea a inclus de asemenea jocuri interactive de educație non-formală care au avut ca scop închegarea echipei și cunoașterea coechipierilor. Ca forma de evaluare, fiecare participant a primit feedback individual pe baza muncii depuse în cadrul atelierului de lucru.

August

Această activitate a avut ca scop ca echipa de proiect să mentoreze participanții în a-și aduce aportul la prima campanie de fundraising.
Pentru început, mentorul,managerul de proiect, le-a făcut tinerilor o introducere în fundraising.
Mai exact, tinerii au învățat cine este sponsorul și cum se prospectează corect piața. Pentru o campanie de fundraising reușită, este nevoie de o mapa de sponsorizare digitală clară și concisă.
Astfel că, mentorul a instruit tinerii în realizarea unei mape de sponsorizare, tinerii fiind mai apoi nevoiți să aplice practic ceea ce au învățat.

Septembrie

Această activitate a instruit participanții în realizarea unei campanii de strângere de fonduri. Tinerii participanți au învățat să acumuleze resurse financiare prin diverse modalități și din diverse surse pentru viitoarele activități realizate de tineri. Mai exact, tinerii au învățat cum să abordeze companii locale fie din mediul privat fie din mediul public. Tinerii au nevoie să învețe cum să atragă resurse din mediul privat, cum să fie persuasivi și convingători în momentul în care abordează sponsorii și cum se realizează prospectarea pieței firmelor ce vor fi contactate.

Octombrie

Activitatea de retrospectivă asupra campaniei derulatea avut ca scop analizarea și discutarea retrospectivei asupra campaniei de sponsorizări derulate.
Tinerii vor discuta și vor analiza critic campania de fundraising derulată în luna septembrie în cadrul proiectului, ce probleme au întâmpinat în momentul în care au abordat potențiali sponsori, care a fost gradul de receptivitate a reprezentanților din mediul privat cu privire la propunerea de sponsorizare.
Totodată, se va ține cont de feedback-ul primit de la tineri pentru ca viitoarele campanii să fie derulate la un standard mai mare de calitate și care să creeze un impact mai mare.

Noiembrie

Tinerii încep să fie din ce în ce mai pasionați de domeniul statisticii și al probabilităților.
Aceștia se gândesc foarte mult la viitor și le place să aproximeze tot ce se va întâmpla.
Acest training nu doar că i-a ajutat pe tineri să învețe să calculeze probabilități prin înțelegerea problemelor într-un context distractiv, ci tinerii au înțeles și cum funcționează ratele de conversie în procesul de vânzări, ci și cum să se pregătească pentru viitoare campanii de fundraising.
Aceștia aceștia au învățat de asemenea și cum să prospecteze piața companiilor locale mai în amănunt, cum să fie convingători cu potențialii sponsori pentru a sprijini viitoarele inițiative și care sunt șansele ca aceștia să chiar devină sponsori recurenți.

Proiectul “Consiliul Tinerilor Turda” este finanțat prin programul Corpul European de Solidaritate al Uniunii Europene.

Cum am evoluat în timp?

Premii și distincții câștigate

Scroll to Top